Jak zvýšit hladinu testosteronu

Testosteron je hlavní mužský hormon, který výrazně ovlivňuje život každého příslušníka silnějšího pohlaví. Má vliv na mužnost, fyzickou sílu a zejména na kvalitní sexuální život. Snížení hladiny testosteronu se může projevit slabším svalovým napětím, častou únavou, nízkým libidem, depresí nebo ztrátou vlasů.

Co ovlivňuje hladinu testosteronu u muže

Hladina testosteronu není celý život stejně vysoká. Uplatňuje se zde celá řada vlivů. Jediným stabilním trendem, který postupně hladinu testosteronu snižuje je věk.

Mnozí muži ale mohou trpět sníženou hladinou testosteronu i v mladém věku. U jiných dochází ke zlomu až s blížící se padesátkou.

Co snižuje testosteron:

  • Stres
  • Nedostatek pohybu
  • Nekvalitní spánek
  • Špatná životospráva

Častou příčinou nedostatku testosteronu bývá stres. Ten je civilizační chorobou, která postupně ničí mužský organismus.

S napětím a stresem souvisí i nedostatek kvalitního spánku, který produkci testosteronu ještě více utne. 

muž, který potřebuje testosteron

Muž potřebuje testosteron

Dalším faktorem je nedostatek pohybu a špatný jídelníček, který často provází výše zmíněné civilizační problémy. 

Kvalitní spánek a zdravá strava naopak mohou hladinu testosteronu výrazně zvýšit. Obrovský přínos má i pravidelný pohyb a sportování.

Po třicítce často pomůže i každodenní krátký silový trénink. Díky zvýšenému testosteronu pocítíte nejen příliv energie ale i lepší náladu.

Co dělat, když máte málo testosteronu?

Dobrá zpráva je, že hladinu testosteronu lze celkem snadno zvýšit. Prvním krokem je úprava jídelníčku. Potřebujete získat více zinku a hořčíku, který najdete v zelenině a například špenátu.

Naučte se jíst více bílkovin a zdravých tuků. To je vcelku příjemná dieta, při které si můžete dát více masa, vajíček a například i avokádo nebo oříšky.

Fyzický pohyb je základem pro zdravé tělo i mysl. Testosteron spojuje obojí. Překvapením však může být, že hlavní vliv na zvýšení hladiny testosteronu nemá všude doporučovaný běh.

Zkuste si raději zacvičit. Můžete začít s vlastní váhou. Každý den dělejte dřepy nebo kliky a další základní cviky.

Nejvíce testosteronu mají muži bezprostředně po probuzení. K jeho produkci totiž nejvíce přispívá hluboký a dlouhý spánek. Přestaňte ponocovat a dříve ulehněte do postele. Ráno se probudíte svěží a plní testosteronu.

Cesta ke zvýšení hladiny testosteronu není dlouhá. První známky zlepšení můžete pozorovat už za několik týdnů.

Stačí jen dodržovat pár základních pravidel, které vašemu tělu umožní získat více energie a kvalitně odpočívat.

Postupně se budete cítit lépe, sníží se vaše hmotnost a podáte lepší výkony ve všech oblastech života.

Další čtení k tématu :